Marijn Graven
Keer terug naar overzicht
Theater / Cement Productie

Marijn Graven

LO LIE TAA

'Laat me je hart zien. Je wordt meer jezelf als ik van je houden mag.'

De klassieker Lolita van Vladimir Nabokov werd voor het eerst gepubliceerd in 1955. Het boek, dat de obsessie van een man voor een twaalfjarig meisje beschrijft, was destijds zeer controversieel. De roman is volledig geschreven vanuit het perspectief van de mannelijke hoofdrolspeler. Wat gebeurt er als we dit perspectief omdraaien? Als kijken vanuit het kind, dat zich mateloos aangetrokken voelt tot de verboden wereld van volwassenen?

De makers van LO LIE TAA lieten zich inspireren door hun jeugd. Herinneringen aan de liefde als een kudde vlinders, aan een verlangen dat vrij is als de wind, aan de wanhoop van sleutelgat-affaires en van opgesloten zitten in een kinderkostuum.

Kunnen volwassenen onbevangen kijken naar de begeerte van een kind?

Marijn Graven studeerde in 2017 af aan de Regie Opleiding van de Academie voor Theater en Dans. Er gingen een studie Theaterwetenschap, wat marketingbanen in het theaterveld en twee jaar aan deeltijd acteursopleiding aan vooraf voordat ze besefte dat haar hart bij de regie ligt.

Marijn maakte in 2017 de Elyzeesche velden, een gelukzalig oord, een coproductie van Festival Cement / Het Zuidelijk Toneel en won in datzelfde jaar de André Veltkamp Beurs en de AHK Eindwerkprijs met de collectief gemaakte afstudeervoorstelling de Louteringsberg. In 2018 maakte Marijn de Cement Productie Narziss I Hildegard I Goldmund, een coproductie met Het Zuidelijk Toneel. Bij Frascati maakte ze de voorstellingen Nachtwerk in 2017 en afgelopen najaar Prospero e Miranda.

NB: Op 22 maart rijdt er na het openingsmoment een bus vanaf Het WerkWarenHuis naar Pand 18, zodat je op tijd bij de voorstelling van Marijn Graven bent. Het vertrekpunt van de bus communiceren we ter plekke. 

LO LIE TAA van Marijn Graven is een Cement Productie, in coproductie met Het Zuidelijk Toneel.